fredag 18 juli 2014

Sista dagen innan semester

Nu på morgonen har fyra av mina gäster som varit en hel vecka på bruket checkat ut. Dessa gäster har jag inte riktigt känt av, tre jobbade på OFAB och for tidigt på morgonen och kom hem till bruket när jag slutat och den fjärde var också i Järnäsklubb hela dagar och kom bara hit och sov. Men dom har lämnat många saker och tankar efter sig.
En av killarna (Pontus) ringde tidigt i morse och talade om var dom lämnade sina nycklar och berättade sen att han var så väldigt bekymrad över en katt som följt med dom hela veckan. Grå kattunge med vita tassar, han hade nog nästan inte lust att åka ifrån den. När dom gick till OFAB på morgonen så följde katten med och väntade tills dom skulle hem igen och gick med dom tillbaka. Jag lovade Pontus att göra allt för att katten ska hitta sin ägare, så att dom lugnt kunde åka härifrån.
Och min andra gäst lämnade lite småpynt som hon hade köpt för att piffa upp rummet hon hyrde här och det lämnade hon kvar :)
Man får säga vad man vill, men de flesta människorna man möter är väldigt omtänksamma och vänliga.

Ni glömmer väl inte loppishelgen i Olofsfors nu i helgen.

p.s ägaren till katten är hittat. Han hette också Pontus :)

Nu ska ni alla ha en trevlig sommar på bruket! Jag kastar in handduken för ett tag :)

Loppis i morgon i gamla krogen, på övriga bruket både lördag och söndag.

Inga kommentarer: