onsdag 10 september 2014

Dessa fantastiska guidegrupper

Dagen började väldigt segt, med en otroligt konstig kropp. Kände mig febrig, orkeslös i, lite illamående och ont i huvudet. Illa illa, och kl 10.20 skulle det komma en guidegrupp från Umeå. Phu...började förbereda Kent Ottosson om att ta den gudingen, då hamnade jag plötsligt i en tävling om vems kropp som var mest slut :) Jag har lätt att göra allt till en tävling, inte säker på att Kent uppfattade det hela så.
Han har nämligen varit sjuk ett tag och kände sig inte heller i from. Så vi beslöt, den som står upp tar gudingen.
09.30 kom Sebastian Rechlin (smeden) med en hemmagjord äppelpaj till kaffet och tro det eller ej jag kände mig lite bättre efter det. Vet inte om det var kaffet, pajen eller sällskapet som gjorde susen, men piggare blev jag.

Jag tog gudingen! Å det är ju bara så fantastiskt trevligt. Varje, varje gång får jag något nytt att fundera på och så blev det i dag också.
Konstig att ladugården låg så nära herrgården där disponenten bodde, sa en kvinna.
Det var väldigt observant tänkt.
Kvinnan som undrade var själv bondjänta och visst hur ladugårdar luktade, spred flugor osv. Var var gösselstacken?
Har aldrig ens tänkt tanken, men det är sant ladugården ligger väldigt nära boendehuset. Hm.....
Sen var det också en annan kvinna i gruppen som varit guide i Umeå och vi bytte erfarenheter om guidejobbet, det fantastiska med det osv. Jätte jätte trevligt.

Sen gjorde jag klart en liten projektansökan som måste läggas på lådan i dag och slutade vid lunch. Halvtid ni vet!
p.s
Läsglasögonen kom med rentvätten i dag från Holmsund.



Inga kommentarer: