tisdag 9 september 2014

Senilsnöre och vidarekoppling

I dag har jobbet verkligen gått i möte, papper, telefon och datorns tecken.
Projektmedel som ska ansökas om  på flera håll, möten som måste bokas och styrelsemöten att planera.
Kan låta lite tråkigt, men det är uppgifter som måste göras och det känns bra när dom är gjorda.
Har några förfrågningar eller vad jag ska kalla det,  att skriva i morgon också, men den som spar han har.
Kent Ottosson har även lyckats fått till ett telefonsvar på vår telefon, så nu blir ni hänvisade till olika nummer om vi inte svarar. Jag vet och erkänner att vi varit grymt dåliga på att vidarekoppla när vi inte varit inne på kontoren. Men efter personalmötet i dag lovade vi varandra bättring. Nu har vi både vidarekoppling och hänvisning.
Man kan bara göra sitt bästa och bättre sent än aldrig.  ( En dåres försvarstal)

Efter ett lyckat personalmöte på Näslunds konditori, så fick jag ett sms av Erik på Holsundstvätt att i morgon kommer rentvätt och mina läsglasögon :) Dom hittade glasögonen i en tvättsäck, hela och rena. Glasögonen försvann för drygt en vecka sedan då jag renbäddade sängar, tydligen med häftigare rörelser än jag minns. Glasögonen flög då uppenbart ner i tvättsäcken och fick sig en tur till Holmsund.
Trodde faktiskt att han skulle ringa och säga, vi hittade dom men tyvärr är dom trasiga, men icke.
Fantastiskt!
Dags att skaffa senilsnöre!

Så här kan också vardagen se ut på Olofsfors bruk.

Inga kommentarer: