måndag 15 september 2014

Vem har ätit korven?

Måndag morgon !
Dagen efter en intensiv natt, som rösträknare i valet.
Känns som om några valsedlar fastnat på mina ögonlockar, typ. Man har både varit  vaken länge och haft en enorm spänning i kroppen över hur det skulle gå i detta val. För mycket har stått och vägt / stått på spel och jag tror att ingen kan känna sig riktigt nöjd med resultatet. Och än vad som händer i dag på jobbet, så kommer jag inte att vara i närheten av Stefan Löven måste förhandla och klura med för att få till det. Phu!
Jag ska försöka att med kaffe riva valsedlarna från mina ögon och försöka kvickna till och fokusera på jobbet.

Direkt jag kom på jobbet så ringde jag UR-nära Vännäs och jag fick två sidor med punkter som måste rättas till på de redovisningar vi skickat in för två projekt. Man tycks vara sååå noga, men icke. Det var inte så alvarliga punkter, men helt klart några stycken att fixa. Vissa frågor mer komiska än andra som - vem har ätit korven ? Både jag och Marianne på Ur-nära var tvungen att skratta högt när hon påpekade/frågade. Jag vet vem som åt korven, så det är lugnt.

Vädret är ju helt otroligt och jag har bara haft lust att fixa med saker ute på området, som att rädda pelargonerna mot frost, tömma brevlådorna med gamla infoblad, plocka bort styltor osv. Men....pappersgörat har varit viktigare i dag.
Ibland kan det ta flera timmar att få ordning på en ansökan eller nått som ska skickas iväg. Man fattar inte hur det går till. Några rader och det blir så komplicerat. Man hittar inte ord, förståelsen i texten försvinner ju mera man skriver, plötsligt blev det för högtidligt, sen för vardagsaktigt. Så tar man bort en mening som blev konstig, då måste man skriva om allt, för ett nyckelord försvann.
Man blir galen.
Nu har jag skickat iväg en skrivelse för granskning hos en i styrelsen. Bra ha människa är vad han är :)

Konferensgruppen som är på bruket i dag får verkligen se bruket i sin finaste klädsel.




Vem åt korven?





Inga kommentarer: