tisdag 23 september 2014

Flytta in

I dag fick man i all hast leta fram vantar och skrapa bilrutan.
Hösten är här.
Vädret ser helt fantastiskt ut när jag sitter på min kontorsstol och tittar ut. Men kommer man ut så vill man ganska snabbt in. Det biter på i fingrarna och känns betydligt kallare än vad det ser ut som. Men luften är lätt att andas.

I dag klipps gräsmattan på bruket för sista gången i år och jag har plockat in alla uteblommor,men en förhoppning att kunna få dom att överleva till nästa säsong. (jag har inte gröna fingrar)
Så mitt kontor /bruksinformationen börjar likna en blomsteraffär.

I dag förbereder jag lite papper som måste vara med på styrelsemötet i morgon och julmarknadsanmälningen som måste gå ut på webben senast måndag.
Ska på em prata med personer angående lucia också. Det närmar sig och sångövningarna måste påbörjas.
KL 13,30 ska jag träffa arbetsförmedlingen och en som gärna vill göra praktik här på bruket.
Så då får vi se hur det går. Alltid bra med en extra hand och kan man hjälpa till så att personer får en trevligare vardag /rutiner osv inte mig emot.
Vårt lilla tisdags möte är avklarat och arbetsuppgifter fördelade och det vi missat från förra mötet fixat bla (infoskylt på dörren )



Inga kommentarer: