onsdag 29 oktober 2014

Börja dagen med guidetur, avslutade med spökvandring

I dag är det dags. Ska man arbeta eller praktisera här på bruket så ska man då ha gått en guidning och fått höra den fantastiska histioria som finns och tittat in i byggnaderna. Så nu ska Carina få gå en guidning innan det blir för kallt.
+ att jag också bjudit in två praktikanter från Nordmalings kommun och deras handledare Jörgen Andersson. Det var nämligen så att för flera veckor sedan, när praktikanterna just börjat, var jag förbi Jörgen i ett ärende. Och då frågade han om praktikanterna fick vara med och fundera på frågeställningen som jag hade med mig- självklart blev svaret. Dom kom in i rummet och innan jag gick hade jag fått dom att lova att komma ner på en guidetur innan dom avslutade sin praktik och återvände till Umeå.
Och det blev i dag!

I dag på förmiddagen så kom museet på besök med en konsult och tittade på våra tak.
Specifikt herrgårdstaket.
Flera är i dåligt skick och vi behöver få en bedömning på vad som måste åtgärdas osv.
Vi hade ett jätte trevligt samtal om museum innan dom började klättra på taket, mest om Olofsfors bruksmuseum och framtiden och utvecklingen. Då gjorde det riktigt ont i kroppen över att bara kunna jobba halvtid. Det finns så mycket man skulle vilja göra och utveckla och när man sitter med personer som jobbar i samma bransch och är intresserade så går man igång. Tänk att allt ska handla om pengar. Man blir så less. Tänk om jag kunde vinna några miljoner så skulle jag plöja ner en hel del i bruket (så känns det i dag, kanske inte i morgon)
Just nu skulle jag bara vilja jobba som utvecklare på bruket, bara grotta ner mig i framtiden, nya idéer och utvecklingen.
Trevligt samtal!

Nu ska jag göra mig klar för kvällens aktivitet som inte är så långt ifrån dagens guidning - spökvandring.

Ett gäng döingar

Andreé cyklade omkull och hade inte hjälm på huvudet....hm

Cliff tycker att pappa är fin :)


Inga kommentarer: