måndag 3 november 2014

Omvärldsanalys för Olofsfors bruk; institutionen för kultur-och medievetenskap.

I torsdags var jag och Carina Olofsson på universitetet och lyssnade på - omvärdsanalys: Olofsfors bruk.
Sex studenter på instutionen för kultur och medievetenskaper hade gjort en omvärldsanalys och dom ville gärna att bruket satt med på redovisningen. Det gjorde jag /vi väldigt gärna.
Så jätte kul och intressant.
Bara lite märkligt  att sitta och lyssna på en analys gjord om sin arbetsplats av personer som inte besökt bruket (inte alla) och höra hur dom så klockrent beskriver bruket och dess utmaningar, trender och mottrender att ta hänsyn till, hur ser dagen besökare ut osv.
Trevligt samtal efter redovisningen med lärare, klasskamrater och gruppen som redovisat.
Detta blir något att bita i.
Mycket rör ju också dom som hyr lokaler av oss, (aktörer på bruket) så jag har redan börjat prata med herrgården om hur man kan förbättra saker och ting utifrån analysen. Måste också fundera på museets del och hemsidan.
Ibland tror man att man gör saker och ting rätt, vi har tex olika paket för konferenser. Men inte på hemsidan, dom får man veta om när man ringer och är intresserade. Varför? Dom ska ju så klart ligga på hemsidan och locka folk att komma /ringa.
Tusen tusen tack för arbetet. Om jag kunde skulle jag anställa hela gruppen och så skulle dom få utveckla olika områden. Å jag vet att dom skulle älska det :)
 
 

Umeå Univeritet


Analysen och redovisningsmaterial

Inga kommentarer: