måndag 10 november 2014

Cirkusprinsessan Åsa balanserar på plankan

Jag som gillar att jobba i högt tempo kan känna lite obehag inför halvtid. Men jag har i dag börjat inse att alla måndagar, tisdagar och onsdagar blir i högt tempo för att det ska funka. Så jag kan nog vänja mig vid detta :) Jag blir lite gladare när det händer saker och tempot är högt. Å jag vet att man balanserar  på en ganska smal planka när man är så här som person. Gilla gilla, gilla tempo, men inte falla av. Det får inte gå för fort.
Undra om man ska börja köpa större skor för att hålla sig kvar?? En ny och bra anledning till att förnya skogarderoben.
Nä man ska verkligen inte skämta bort utbrändhet jag vet och jag är inte på väg att bli utbränd vill jag bara understryka.
Men det är konstigt hur människan kan fungera. Gilla något som är så på gränsen av vad man klarar av. Att trivas bäst, när man är som närmast att det blir för mycket.
Men så är det ju förresten med annat än arbetet också, ta alkoholen. Du ska dricka för att vara inne och med i sociala sammanhang, men du får inte få problem eller bli för full. Då åker du av plankan direkt. Inte helt enkelt för alla och en konstant balansgång.
Tänk vad vi får balansera mycket här i livet.
Tur att jag är helt säker på att jag var lindanserska på en cirkus i mitt tidigare liv.  Sant!
Det visar sig även på annat än att bara kunna balansera, jag gillar husbilslivet - att ligga efter vägen och kuska, gillar att vara i grupp, älskar planering och var sak har sin tid och plats, jag hadde på gympan lätt för gymnastik och är vig som en orm (var vig) och älskar cirkusmusik och cirkus, doften och jargongen. Kläderna, att först vara cirkusprinsessa i glittrig klänning och sen snöra på sig popcorns utstyrseln och sälja läsk och godis.
Allt för att temat ska funka. Det känner jag otroligt starkt för och att alla i teamet har lika stort värde. Hm, jag längtar till nästa år då jag kan gå på cirkus med mitt barnbarn och bara sitta och suga in känslan av mitt tidigare liv.
Nu ska jag springa på en stund till och inte trilla av plankan.
För man jobbar ofta utan skyddsnät :)

Inga kommentarer: