måndag 12 januari 2015

Kreativ arbetsmiljö - träningsvärk

I dag tog Olofsfors gänget tåget till Umeå för att gå igenom budget och lite annat smått och gått. Planeringsmöte helt enkelt.
Det är bra när man har tillgång till två kontor och kan välja vart man sätter sig och vart man får mest gjort.
Sitter vi på Olofsfors så blir det så oroligt, man vill alltid hinna göra något annat, telefonen ringer och det kommer folk som vill något.
Nu fick vi sitta ifred på sliperiet och vara riktigt effektiva. Sen tycker jag att det är bra att gänget i Olofsfors vet var jag är när jag inte är i Olofsfors, vart mitt andra jobb är.
Liten kul gräjj bara:
När vi kom i morse så den första vi ser är Felix Wink som sitter på sliperiet och jobbar. ( en av våra aktörer på bruket) Så Olofsfors var nog överrepresenterade i lokalerna på sliperiet i dag.

Vi har kommit på några väldigt bra idéer som kan innebära lite förändringar på bruket, för den ena förändringen kan ge en dubbeleffekter osv. Vi får bara klura vidare....

Jag kommer att fortsätta min dag i Umeå, medan OF gänget åkte hem vid 12.45, efter vi ätit lunch tillsammans. Skulle också titta förbi på bildmuseet, men det var stängt ( borde jag som jobbar på museum veta)

Ni får se en bild på vårt kreativa kontor, min kreativa arbetsmiljö.
Ja det är sant, jag sitter oftast på en boll när jag jobbar. Vi har riktiga stolar, men bollen är skönare och ger en skön känsla i rygg och ben (även kallat träningsvärk)
Men jag har redan lärt mig hur jag låser fast bollen så att den inte blir så rörlig och mindre jobbig att sitta på och det är inte bra. Allt för att slippa träna :)


Kontorsstolen boll!

Inga kommentarer: