onsdag 7 januari 2015

Olofsfors bruk på nyhetsmorgon

Varje morgon fikar jag på säng och tittar en stund på nyhetsmorgon. Så också i dag.
När jag lagt mig tillrätta och tagit tag i koppen med kaffe, så slog jag på tv:n. Å vad fick jag se, jo Torsten Nilsson, tidigare Intendent på Olofsfors bruk och nu Intendent på arbetes museum i Norrköping. Han pratade om ljud som kommer att försvinna och vilket ljud tror ni hördes i tv rutan?
Jo stångjärnshammarens bankande från Olofsfors bruk. Det enda stället i Sverige där man kan höra det ljudet, sa Torsten.
Visst är det en bra start på dagen?
Tack Torsten för den reklamsnutten !

Nu har första riktiga arbetsdagen börjat efter en lång julledighet. Det har varit fantastiskt med ledigt, men det är också väldigt spännande att ha ett helt OF år framför sig som är blankt och som vi får vara med att fylla.
Så efter att Jonny varit till Manufaktursmedjan och försökt stoppa ett vattenläckage, så kunde vi sätta oss ner och boka in ett möte där vi ska planera in 2015.
Eftersom styrelsen gjort en budget för 2015 så vet ju utifrån den hur vi ska lägga upp saker och ting.
Utställningar, öppentider, olika fördelningar mellan olika poster som marknadsföring, reparationer, snöröjning, försäkringspremier, marknadsvård drivmedel, inhyrning av personal osv.
Det kommer att lösa sig på något sätt. Men eftersom att jag nu jobbar 50% i Nordmaling och 50% i Umeå så blir det ännu viktigare med planering för att få verksamheten att fungera.


Inga kommentarer: