måndag 16 februari 2015

Beda, Selma, Eleonora och Barbro på plats

Idag har jag varit på Olofsfors bruk och arbetat. Måste nästan börja med vart jag är nu förtiden :)
Det har varit en väldigt bra dag i dag, trotts att taket nästan har blåst av. Det kanske är så att jag önskar att vissa tak ska blåsa av, typ herrgårdstaket och kuskbostaden som inte är så bra. Tror att det är enklare att lägga ett helt nytt som blåst bort, än lag ett. (amatör tankar)

Det som är tråkigt är att vår älskade Kent Ottosson ligger på lassa och kommer att bli sjukskriven ett tag framöver. Mest tråkigt för att jag vill inte att han ska ha smärta, att han ska bli sjukskriven och det är bara så tråkigt. Men sen får det ju bieffekter så klart, lön ska ut, jag har ofta skrivit under saker som Kent gjort klart, nu ska jag göra dom klar också, ja ni förstår.
Vi hoppas verkligen på en snabb rehabilitering och att han snabbt kommer tillbaka till oss och på fötter.

Men trotts lite tråkigheter med Kent, så har det som varit sååå roligt i dag med  inredning av butik, information, utökning av museet i bruksinfo osv.
Det är så kul ! Borde nog blivit inredning...nått. Går verkligen igång på detta.......

Brukets historia består av så många herrar, disponenter, smeder, ägare, jordbrukare osv. Men bakom varje framgångsrik man står en stöttande kvinna. Och dessa kvinnor har jag hängt upp i mitt gamla kontor, Beda, Selma, Eleonora och Barbro. ( Nils Eric Eriksson fick också vara med damerna)
Sen kommer ett par lådor att få ny färg - svart.
Ture Bergmark har fått flytta ur mitt gamla kontor och ut i bruksinfo/museet och då lägger jag  till lite länkar, kätting, rundstål bredvid fotot, ja sånt som vi ser på Tures bild och saker som är super bra att visa vid guidning.

Sen har jag rensat bort gamla blommor som jag trodde jag skulle kunna få att överleva till nästa säsong, men icke. Blomläkare Carina Olofsson konstaterade att dom är döda, möjligen två som har lite puls och fått egen krukor /kuvöser för bästa möjliga förutsättningar till överlevnad.

Det tar sig sa mordbrännaren!
Längtar till i morgon, även om det innebär lite mera pappersarbete, så är det lättare att jobba när man fått en början på ordningen på bottenplan.

Dessa lådor blir snart svarta :)

Här har vi Selma, Eleonora, Beda och Barbro tillsammans med Nils- Eric Eriksson. Tror detta kommer att bli bra :) 


Inga kommentarer: