tisdag 10 februari 2015

Nyfunnen bekantskap

I dag upptäckte jag en filur som jag inte sett förut. Jag har säkert gått förbi hen många, många gånger, i flera månader men aldrig sett. Ändå sitter hen på ett väldigt lustigt ställe och borde väcka uppmärksamhet. Men min uppmärksamhet har hen då aldrig fått, förrens i dag.
Plötsligt såg jag, uppmärksammade vad som var runt mig. Som om jag tagit på mig nya glasögon eller att jag gick på en väg jag aldrig gått förut och nyfiket tittar mig omkring.
Där satt hen och såg lite gammaldags ut, med pipskägg och övervakade gångvägen och Campus. Hur kom hen dit? Hur länge har hen suttit där? Vilken uppgift har hen? Hur länge kommer hen att få sitta kvar? Fryser hen? Eller njuter hen av vårvädret som varit i dag?
Man kan inte låta bli att undrar vad mer man har missat?

Hej du lilla filur, vi syns på fredag igen.





Inga kommentarer: