måndag 9 februari 2015

Jag har hittat 7,60 kr, stor lycka

Dagen höll på att börja i katasrof eller rättare sagt så höll halva dagen på att börja i katastrof. I dag var jag tvungen att dela på dagen, alltså jobba förmiddag på OF och em på Yourwill i Umeå. Efter att ha ätit lunch och rastat hundarna ( gubbe med ryggskott) slängde jag mig i bilen och såg då att kl i bilen var 11.45 och tåget går 11.47. Kommer aldrig att hinna tänkte jag, men jag var ju tvungen att chansa. Körde så fort det gick utan att vara olaglig genom Nordmaling, ställde mig på helt fel parkering...men va f..n, jag var bara tvungen ta den närmsta parkeringen. Slänger mig in genom dörrarna och ser att tåget är försenat...12.00 kommer tåget. Jippi! Har aldrig varit så glad över att tåget är försenat någon gång. Jag hann till och med parkera om bilen och hinna med tåget :)

Inne på kontoret på Yourwill börjar jag jaga 7,60 kr som var fel på verifikat A 11 och ganska många tusen som kommit fel på något sätt. ( PWC s tyckte det)
Sen kollade jag ifall jag hade fått behörighet att lägga in nya kunder i fakturerings systemet.
Japp!
Nu kunde jag skriva ut en faktura som jag inte kunde i fredags.
Sen var det bara att fortsätta letandet efter de försvunna pengarna.
Efter en stunds letande hittade jag dom försvunna 7,60 kr.
YES!
Jag tjöt högt, jag har hittat 7,60 kr.
Från att inte riktigt veta hur jag ska leta, känsla av omöjlighet, ska jag måste gå igenom en massa kvitton, hur får jag detta rätt osv. Så hittade jag felet!
Min kära chef kan bara inte fatta hur man kan blir så glad över att hitta 7,60 kr.
Men nu stämmer ju verifierat A11 och ingen kan klaga. Lycka!
Sen hittades dom försvunna tusenlapparna, jag fick bara rätta några datum i några verifierat, det kändes så bra.
Super nöjd med dagen beger jag mig med snabba steg mot östras tågstation.
Tåget var försenad ( igen) och tillslut så utgick den helt och hållet. Men skit, fick vänta på tåg 18.45.
Tänkte vara hemma strax efter fem, men kom hem vid 18.30.
Hade det inte varit för att jag hittat 7,60 kr så hade det försenade tåget kunnat förstöra min dag/kväll, men det  går ju bara inte att låta Norrtåg ta ifrån mig den lyckan.
En väldigt stor tillfredställelse att bokföringen stämmer :) och att alla knappar i redovisningssystemet fungerar.






Inga kommentarer: