fredag 6 februari 2015

Ett graciöst platt fall

På kontoret i Umeå så sitter jag till viss del på en stor Pilatusboll istället för på kontorsstol. Bra träning och man blir smidig och graciös. NOT!
I går böjde jag mig fram för att ta något bakom datorn på skrivbordet, när jag sen skulle sätta mig ner igen så hade bollen rullat lite bakåt. Varav jag känner att det finns inget att sätta sig på, men jag var alldeles för långt ner redan för att kunna resa mig upp igen. Jag får lov att ta emot mig med ena handen och det orkar jag inte heller hålla, utan ligger tillslut under en flyttbar withboard rak lång på golvet.
Kändes otroligt graciöst och smidigt. Jag var väldigt glad att vår praktikant Julia inte hade hunnit in på kontoret, för det kändes inte värdigt att ligga där på golvet och försöka ta sig upp.
Men något har jag lärt mig. Träna är livsfarligt eller titta var du ha bollen innan du sätter dig igen -   typ!


1 kommentar:

Alex sa...

hahaha kan verkligen se det framför mig