fredag 20 mars 2015

Rocka sockor

I dag händer det mycket; solförmörkelse, rocka sockorna dagen, styrelsemöte, herrgården bjuder på Irländsk mat och vi går mot helg i stålande solsken.

Dagen till ära har jag olika sockor på mig.
I dag kommer över 230 000 svenskar att se annorlunda ut på fötterna. På arbetsplatser runt om i landet uppmärksammas aktionen " rocka sockorna" där man har olikfärgade strumpor för att göra  världen mer färgglad.
Bakom initiativet står Nathea Anemyr, 10 år som, vill hylla sin storasyster Noella, 13 och alla andra som har Dawn syndrom.
Hejja hejja!

Morgonen började tidigt, 07.00 träffade jag Anita H som vi har anlitat att fixa med vår ekonomi. Kl 08.00 hade jag ett telefonmöte och sen började jag ställa fram projektor, projektor duk, vrida bordet, kopiera papper, snacka med ledamöter som inte kunde vara med på styrelsemötet m.m. inför mötet.

På styrelsemötet hade vi bjudit in Gunila Lundström för avtackning för sin tid i styrelsen. Det känns riktigt tråkigt att hon slutar i styrelsen, hon har verkligen varit en man kan bolla med. Både stort och smått, pengar å känslor, privat och arbetsproblem.
Anita Sidenbladh höll ett litet tal och överräckte blommor, vin och paket. Sen drack vi kaffe och åt kaka innan Gunila ilade iväg och vi fortsatte med styrelsemötet.







Inga kommentarer: