fredag 14 augusti 2015

Tack mina ( ja mina) fantastiska ferieungdomar för sommaren, ni är bäst!

Ja nu har mina fantastiska, ambitiösa, roliga, trevliga och helt unika feriearbetare slutat. Det har varit så roligt att jobba med er och hade jag bara haft obehindrat med pengar skulle jag anställa er alla.
Alfred skulle bli smed och hänga utställningar, Ida skulle få tjära broar och klippa gräs med Stina, Stina skulle få hålla i räkenskapen /ekonomin ( och vi andra skulle få ha hörselkåpor på då) och fixa med fönster ( om alla hammare är utom syhåll) ) Oscar skulle få vara vår allt i allo, men med ansvar för blommor, plantering och korvförsäljning, Michelle skulle få måla väggar och bord och fnittra oss alla andra glada, Wilma skulle få  fota galenskaper, hänga utställningar med Alfred och rensa rabatter, Elias och Emilia har jag ju tyvärr inte fått ärna att arbeta med, men....efter att ha kollat med mina arbetskamraterna så skulle dom få lära oss andra att skrapa både broar och annat ( så dom slipper det  :) )
Ni har varit så bra och jag är så säker att ni kommer att lyckas med det ni tar er för.
Ni har lagt ribban ända upp i himmelen för nästa gäng ferieungdomar sommaren 2016. Oj oj, det blir inte kul att vara dom.
Vi måste nu bara hitta ett bra datum för lite skräckfilm i hyttan...........som avslut på sommaren/ säsongen.
Jag har ju fler bilder på de flesta ungdomarna, men på en annan dator :(

I dag har jag haft en super dag och det beror bara på att jag fått guida och den fantastiska guidegrupp jag fick äran att visa runt. Närmare bestämt elva stycken.
Det är sååå roligt! Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det, men jag blir själv lika förvånad varje gång jag har guidat och känner den enorma lycka det ger mig.
Jag säger det igen, jag har det bästa jobb man kan ha. Sant!

På fredag ska jag få guida två gånger på samma dag. Sista gänget är ca 30 st lärare. Hmmm, det blir spännande. Är dom bara hälften så duktiga som de 63 st nior / elever jag guidade i juni, så är jag nöjd.
Spännande värre !
Längtar.... så sjukt. När ska detta bara bli en arbetsuppgift bland alla andra? Känns som aldrig.


Här rengörs båten av Stina och Ida
Michelle och Oscar målar

Inga kommentarer: