tisdag 1 december 2015

Hemsida, blogg & glädje

Jag kan inte fatta hur fort jag kan snöa in på nya saker.
I veckan tog jag över/ tillbaka hanteringen av vår hemsida. Det har bara inte funnits tid, intresse eller vad det nu har berott på att få till en kurs med dom som skött den tidigare.
Å vad händer, jo jag vill egentligen inte göra annat än att uppdatera och förnya, fixa och trixa på hemsidan.
Hitta bättre lösningar så att besökarna hittar lättare på vår sida. Jag kommer strax att ge mig på killarna som byggt sidan :) för det finns vissa saker jag skulle vilja ändra så det blir tydligare för besökaren.
Tänk om jag någon gång kunde ta det lugnt med en ny uppgift ( som jag tycker är rolig) Man kunde ju önska att bokföringen kändes lika stimulerande, men det kan jag säga att det gör den inte. Det är bokföringen som jag egentligen ska ta tag i dag......Men...intresset är inte lika stort. Jag skyller på att man måste jobba mycket med en sak när den är ny så man lär sig. Får se hur länge det argumentet håller.

Det är viktigt med en hemsida som är intressant, färsk och som ger besökarna de svar dom vill ha. Fler och fler använder /och söker hemsidor för att få svar på sina funderingar och släcka nyfikenheten. Media tittar ofta runt på hemsidor för att se om det finns någon nyhet som dom kan skriva om.
Ni märker att jag försöker få denna uppgift högst upp på agendan.
Så detta blir nog en ny karriär.
Men man ska ändå tillägga att jag gillar orden, förmedlingen, mötena, bilder och Olofsfors bruk och det gör att detta är som klippt och skuret för mig.
Bloggsidan har jag också lagt som nyhet på hemsidan för att man lätt ska kunna följa det som händer här, för det är ju det verktyget jag använder mig av för att berätta om stort och smått. Och hemsidans uppbyggnad ger inte mig dom möjligheterna att tokskriva. Så då blir kopplingen mellan hemsidan och bloggen perfekt.
Kul Kul kul.
Så gå nu genast in på vår hemsida och gör det till en rutin. www.olofsforsbruk.nu
Förtydligan : man måste föra musen över bilderna för att man ska få fram nyheten som ligger under. Det är en av de saker jag ska försöka ändra så det blir tydligare var nyheten är gömd.
Här kommer några bilder från hemsidan.


Under denna bild ligger min blogg och väntar

Här ligger Anettes nya butik

Att vi hyr ut lokaler på bruket (inte exakt samma bild)

Under aktörer och Anettes byggnadsvård antikt & Inredning finns denna bild

Inga kommentarer: