tisdag 8 mars 2016

Besök av Härnösand gav energi

Veckan började med en måndag som på riktigt bara började, så slutade den helt abrupt. Kl var bar 08.00 och sen 17.00. Helt obegripligt.
Dagen har både innehållit planering inför morgondagens guidning ( grupp på ca 60 st personer från Härnösand), loggade ut mig på banksidan, så ett besök på banken blev nödvändigt med en massa bortförklaringar på att det måste varit fel på dosan eller nått, Anette Burström gjorde sin första dag hos oss ( fick inte mycket tid av sina nya arbetskamrater, förlåt ) planerade ett projekt med medborgarskolan och var lite behjälplig  för Rolf som höll på med bokslutet, ändrade en PPP så den skulle passa morgondagens presentation av bruket. ( PPP = Power point presentation)

Tisdagen började bra, skulle precis sätta in sista bilden i PPP så var jag klar med förberedelserna inför PRO gruppen från Härnösand.
Vad händer? Jo, hela presentationen raderas, gick inte att hitta i papperskorg eller på något annat ställe. Bara att börja i panik sätta ihop en ny. Då ringde telefonen och deras buss hade gått sönder och dom skulle bli lite sen. Jag sa att det gjorde verkligen ingenting, för jag hade att pyssla med :) Nu skulle det bli en ännu mer spännande presentation, då varken jag eller besökarna visste vilken bild som skulle komma. Går att förlikna med improvisationsteater.

Men vilken grupp. Jätte roligt att få dessa fantastiska människor på besök. Så intresserade och pigga. Jag har haft en toppendag och jag hoppas verkligen att gruppen också hade det. Många var helt fascinerade över Olofsfors bruk och skulle absolut komma tillbaka i sommar och troligen sova över också. Bättre marknadsföring går inte att få. Man känner verkligen att det är för dessa människor man jobbar på bruket. Dom ger en sådan energi och glädje att jobba, om dom bara visste.
Anettes byggnadsvård,inredning och antikt hade öppet för Härnösands borna och det uppskattades verkligen. Dom shoppade, åt god lunch, blev stoppad med information och fick ett nytt besöksmål för sin familj att besöka. Sen skulle dom vidare till Umeå och besöka väven.
Man kan nästan börja längta tills man blir pensionär och får åka på bussresor.

Jag kommer att sova gott i natt.


Delar av gänget i hyttan


Här hälsar dom på hos glada Anette Öberg


Dom fotade mig och och jag fotar dom 


Inga kommentarer: