torsdag 26 maj 2016

Umeå kommun besöker Olofsfors bruk

I dag har vi haft fullrulle på bruket. 125 st från Umeå kommun har varit hos oss hela dagen, dom har både hunnit med konferens, guidning, smida i smedjan, shoppat, haft yoga, sprungit osv. Det är därför som också herrgården hade stängt för allmänheten. Det fanns ingen plats över.
Dagen började inte så bra med blåst och regn, men avslutningen blev desto bättre, sol och varma vindar.
Efter lunch fick dom välja vad som ville göra för aktivitet och 35 st valde att gå på guidetur med pigan.
Jag får lov att välja klädsel och karaktär utifrån vilket väder det är och i dag skulle disponentfruns hatt ha blåst av, så det fick bli pigan som visade runt.
Det är som vanligt väldigt trevligt.
Jag var fantastiskt inte så peppad i dag på guidning och det är en känsla jag inte ofta känner, men när man väl börjar agera och prata så blåste den känslan bort med vinden.
Kul!
Jag har nog ett av Sveriges roligaste jobb!
Nu lämnar två bussar bruket och några bilar börjar smyga sig härifrån och lugnet sänker sig åter över bruket.

I kväll ska jag träffa nya och gamla guider och planera in både utbildning och arbetspass. Det ska blir roligt.






Inga kommentarer: